FAQ

Meest gestelde vragen

Neem contact op!

1) Algemeen

Altrimex ontwerpt, levert en installeert verpakkingsmachines tot en met complete verpakkingslijnen voor ijzerwaren, poeders, granulaten, vloeistoffen, tabletten en capsules en stukgoederen. Deze verpakkingsmachines en doseermachines worden voornamelijk ingezet in de voedingsmiddelenindustrie, farmaceutische industrie, (petro)chemische industrie, bouwindustrie en supplementenmarkt.

Daarnaast biedt Altrimex de complete verzorging van ontwerp, installatie, onderhoud tot en met financiering van apparatuur.

Afhankelijk van uw product en gewenste verpakking hebben wij specialisten in huis. Intern zijn we niet zozeer georganiseerd naar markt maar veelal naar producttype. De wijze van toevoeren, doseren en verpakken is erg productafhankelijk, ongeacht van de industrie waar deze verwerkt wordt. De meest direct weg voor u is

IJzerwaren – Twan van Gaal

Poeders & Granulaten – Lucas Smiggels (buitendienst) & Paul Debeij (binnendienst)

Vloeistoffen – Henny Lurvink (buitendienst) & Henk Hessels (binnendienst)

Tabletten & Capsules – Lucas Smiggels (buitendienst) & Paul Debeij (binnendienst)

Spare Parts – Leon Zwitserloot

Service monteurs – Eric Smeets

Service contracten – Twan van Gaal

Financiering & Leasing – Michael Staudt

Afhankelijk van het type machine, kan de levertijd sterk variëren. In de meeste situaties wordt de levertijd afgestemd tijdens het advies- en verkooptraject. Stand-alone en semiautomatische machines zijn deels op voorraad in onze showroom of magazijn. Hierdoor kunnen we snel inspelen op (spoed)vragen uit de markt. Vaak wordt deze oplossing als een huuroptie of tijdelijke optie ter overbrugging van de levertijd gebruikt. Neem voor specifieke vragen contact op met onze verkoopafdeling.

Van alle bij ons aangeschafte machines, kunnen wij u voorzien van de juiste documentatie.

2) Altrimex Aftersales

Het is altijd mogelijk om een service contract voor uw machine of complete verpakkingslijn af te sluiten. Het basis contract voorziet in:

Vink vakje met een vinkje | Gratis Iconen Standaard inspectiebezoek(en) waarbij de frequentie in onderling overleg wordt vastgesteld.
Vink vakje met een vinkje | Gratis Iconen Kortingen op onderdelen
Vink vakje met een vinkje | Gratis Iconen Voorrang bij storingsmeldingen
Vink vakje met een vinkje | Gratis Iconen Periodiek onderhoud

Wij trachten altijd in overleg met u het tijdstip af te stemmen. Hierbij dient rekening gehouden te worden met de omstandigheden onderweg en de reisafstand. Speciale wensen m.b.t. de start van de werkzaamheden zijn altijd bespreekbaar.

Voor de bezoeken van onze monteurs hanteren wij standaard tarieven. Deze zijn hier te vinden.

Alle basisonderdelen zijn voor uw machine zijn standaard beschikbaar en op korte termijn leverbaar. Klantspecifieke onderdelen kunnen deel uitmaken van het servicecontract of worden op aanvraag geproduceerd. In alle gevallen kunt u contact opnemen met onze spare-partsafdeling.

Per machine groep zijn er standaard servicekoffers ontwikkelt die onze monteurs meenemen tijdens de afspraak. Indien uit het vooronderzoek, eventueel in combinatie met een inspectiebezoek, al gebleken is welke onderdelen benodigd zijn worden deze voor het bezoek georganiseerd. Als u de onderdelen zelf wil/kan vervangen, zorgen wij dat deze bij u geleverd worden.

De basis garantie geldt voor een periode van 6 maanden na levering en maximaal 2.000 draaiuren op onderdelen met uitzondering van slijtagedelen. Tijdens de verkoop van uw project of bij het afsluiten van een service contract kunnen er afwijkende afspraken gemaakt worden.

Onze spare-parts afdeling kan de meeste onderdelen uit voorraad leveren. Voor specifieke informatie kunt u contact opnemen met onze spare-partsafdeling.

Bij grote productie druk kan spoed transport georganiseerd worden waarbij uw onderdelen dezelfde dag na bestelling direct en rechtstreeks aan u geleverd kunnen worden vanuit ons magazijn in Helmond.

3) Altrimex en corona

In de meeste gevallen is het mogelijk om u te bezoeken, per storing hebben wij een team dat bekijkt hoe we dit als beste voor u kunnen verzorgen. Voor ieder bezoek vragen wij u een aanvraagformulier in te vullen, deze vindt u hier.

Per geval kan beslist worden dat we meer voorwerk hiervoor moeten doen, en in een uiterste geval kan er beslist worden om het bezoek te verschuiven naar een later tijdstip.

Verder kan er ook een groot aantal digitale mogelijkheden geboden worden. Niet alleen professionele technische ondersteuning per telefoon, maar in bepaalde gevallen is tevens service op afstand mogelijk via een computerverbinding, kunnen afnames door middel van een videoverbinding on-line worden afgehandeld, enz.  Desgewenst bekijken wij graag in samenspraak met u de mogelijkheden die in uw specifieke situatie kunnen worden geboden.

Wij houden ons aan de algemene regelgeving omtrent corona. We houden dagelijks de situatie in de landen om ons heen in de gaten zodat we altijd op de hoogte zijn van alle voorzorgsmaatregelen. Standaard hebben onze mensen de juiste mondmaskers voorhanden en houden we ons strikt aan de hygiëne regels. Met name onze technische service monteurs worden wekelijks getest, zeker in het geval van buitenlandse bezoeken.

Heeft u een vraag die niet in bovenstaande lijst staat? Neem dan contact met ons op!

Neem contact op